Semintele de chia, miraculoase pentru sanatate

1

Semintele de chia sunt pline de vitamine si minerale, ajuta la reglarea greutatii, controlarea poftei de dulce si lupta impotriva radicalilor liberi. Sunt cu adevarat o minune pentru sanatate, cu foarte multe beneficii.

Chia, care este cuvantul mayaş pentru „putere”, face parte din familia mentei. Acestea sunt originare din America Centrala, unde semintele mici si negre erau parte din alimentatia aztecilor.

Semintele de chia fac adevarate miracole pentru sanatate. Nu intamplator sunt atat de laudate de catre medicii dieticieni din intreaga lume. Datorita beneficiilor importante, acestea au fost incluse in categoria „superalimentelor”.

Ajuta organismul sa retina fluidele si electrolitii, se transforma in gel in stomac si in acest fel incetineste transformarea carbohidratilor in zahar si, in acelasi timp, ajuta la dezvoltarea muschilor si a altor tesuturi. Chia este o sursa de proteina si bor care ajuta la absorbtia de calciu. Aceste seminte, trasformate in gel, pot inlocui uleiul si alte grasimi in multe retete.

Gustul semintelor de chia este foarte versatil. Unii spun ca nu au nici un gust, asemenea apei, iar altii sustin ca au o usoara aroma asemanatoare cu cea a nucilor. Sunt usor de mestecat si de digerat.

Putem adauga chia in briose, in cerealele de dimineata, in iaurt, in lapte vegetal, in diverse deserturi usoare, etc. Presarati seminte de chia peste salate sau integrati-le in dressinguri. In orice caz, merg combinate cu oricare alte alimente, de la fructe si salate la mancaruri gatite.

O reteta foarte simpla si gustoasa este aceasta budinca de chia cu ciocolata: http://www.deliciiraw.ro/budinca-de-chia-cu-ciocolata-raw-vegan/

Semintele de chia sunt benefice organismului fiindca livreaza cantitatea maxima de nutrienti cu minimum de calorii. In semintele de chia regasim fibre, acizi grasi Omega 3 si Omega 6, calciu, antioxidanti si chiar proteine.

30 grame de seminţe de chia (2 linguri) conţin 137 calorii si nutrienţi ca:

  • Fibre: 11 grame
  • Proteine: 4 grame
  • Lipide: 9 grame (dintre care 5 de omega 3)
  • Calciu: 18% din DZR
  • Mangan: 30% din DZR
  • Magneziu: 30% din DZR
  • Fosfor: 27% din DZR
  • De asemenea mai contin o cantitate mare de Zinc, Potasiu, Vitaminele B3, B2, B1.

Iata care sunt doar cateva dintre beneficiile pe care le au aceste seminte:

  • Contin de 5 ori mai mult calciu decat laptele (plus bor care ajuta calciul sa se transfere in oase).
  • Contin de 3 ori mai multi antioxidanti decat afinele.
  • Contin de 3 ori mai mult fier decat spanacul.
  • Contin de 3 ori mai multa fibra decat ovazul.
  • Sunt o sursa complexa de proteine, avand toti amino-acizii esentiali intr-o forma extrem de usor de digerat.
  • Contin de 2 ori mai mult potasiu decat bananele.
  • Contin mai multa omega 3 si 6 decat semintele de in si nu se rancezesc.
  • Pe langa toate acestea, sunt o sursa excelenta de energie – in special pentru atleti – iar o cantitate mica confera satietate.
  • Ajuta corpul sa elimine kilogramele in plus si taie pofta de mancare.
  • Ajuta corpul sa isi sustina si sa isi reconstruiasca muschii in timpul exercitiului fizic, in timpul sarcinii dar si dupa nastere, deoarece ajuta la regenerarea membranei.
  • Cresc lactatia si sunt o sursa compacta de nutrienti pentru copiii de orice varsta.
  • Absorb apa foarte usor, transformandu-se in mai putin de 10 minute intr-o budinca densa.
  • Sunt usor de digerat si imediat dupa ingerare sunt transportate si folosite de catre celulele corpului nostru.
  • Pe langa toate acestea, erau folosite de indieni si misionari la bandajarea ranilor, pentru grabirea vindecarii si pentru evitarea infectiei. Le foloseau si pentru a indeparta infectiile oculare si pentru clarificarea ochilor, prin simpla plasare a doua seminte in ochi.

Multa sanatate!

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ